خدمات کیش

بازار زیتون کیش؛ پاساژ دوست داشتنی با دیوارهای مورب

یکی از بازارهای محبوب و دوست‌داشتنی در بین مسافران و گردشگران جزیره کیش، بازار زیتون است. این بازار با معماری خاص و متفاوتش تبدیل به یکی از نمادهای جزیره کیش شده است. کمتر کسی است که سفری به کیش داشته و مرکز خرید زیتون با دیوارهای مورب سبز رنگش در خاطرش نمانده باشد. بازار زیتون کیش مثل سایر مراکز خرید جزیره غرفه‌هایی برای فروش انواع پوشاک، کیف و کفش، قهوه و شکلات و … دارد. اگر تا به حال فرصت خرید از بازار زیتون را پیدا نکرده‌اید این مقاله از سایت جزیره کیش را دنبال کنید.

معرفی بازار زیتون کیش

بازار زیتون کیش از بازارهای قدیمی جزیره به حساب می‌آید که در سال ۱۳۶۷ در دو طبقه ساخته شد و از آن زمان تاکنون به فعالیت خود ادامه می‌دهد. بازار زیتون ۱۰۸ غرفه دارد که ۹۶ غرفه مخصوص فروش کالا و اجناس و بقیه به فعالیت‌های اداری و تجاری اختصاص دارد. اغلب کالاها و اجناس ارائه شده در غرفه‌ها پوشاک (مردانه، زنانه و بچگانه)، کیف و کفش، لوازم آشپزخانه، لوازم خانگی، عطر و ادکلن، لوازم خرازی، شکلات و قهوه‌های خارجی، مواد آرایشی و بهداشتی و اسباب بازی هستند.

پاساژ زیتون از موقعیت جغرافیایی خوبی در جزیره برخوردار است و در نزدیکی هتل‌هایی مثل هتل‌ آریان، پارسیان، ریان قائم، سورینت مریم، شایان، فلامینگو، پارمیدا، ایران، هلیا، لوتوس و آرامش قرار دارد.

امکانات مرکز خرید زیتون کیش

از آنجایی که مرکز خرید زیتون بازاری قدیمی است، نمی‌توان از آن انتظاراتی در حد یک مرکز خرید مدرن داشت. با این حال امکاناتی نظیر کافی‌شاپ و رستوران جزو موقعیت‌هایی است که در زمان خستگی و احساس نیاز به استراحت می‌توانید از آنها استفاده کنید. پاساژ زیتون در خیابان فردوسی، میدان امیرکبیر، بلوار ساحل قرار دارد و همه روزه از ساعت ۹ صبح تا یک بعد از ظهر و ۵ بعد از ظهر تا ۱۱ شب برای بازدید گردشگران و مسافران ارائه خدمات می‌کند. 

مناطق گردشگری اطراف بازار زیتون

مرکز تجاری کیش و بازار پانیذ از جمله مهم‌ترین بازارها و مراکز خرید اطراف مرکز خرید زیتون هستند که گردشگران می‌توانند با ماشین یا پای پیاده به راحتی به آنها برسند. همچنین بازار زیتون کیش فاصله کمی با اسکله تفریحی دارد و گردشگران می‌توانند قبل از گشت‌وگذار در این مرکز، از این اسکله نیز بازدید کنند. مجموعه تفریحی هایلند هم در مجاورت پاساژ زیتون قرار دارد.

سوالات متداول:

  • بازار زیتون کیش کجاست؟

این بازار در خیابان فردوسی، میدان امیرکبیر و بلوار ساحل قرار دارد.

  • ساعت کاری بازار زیتون از چه زمانی است؟

این بازار صبح‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و شب‌ها از ساعت ۱۷ تا ۲۳ فعالیت دارد.

  • بازار زیتون به کدام هتل‌های اطرف نزدیک است؟

هتل‌های آریان، پارسیان، ریان قائم، سورینت مریم، شایان، فلامینگو، پارمیدا، ایران، هلیا، لوتوس و آرامش نزدیک‌ترین هتل‌ها به بازار زیتون هستند.

نتیجه‌گیری:

بازار زیتون کیش از بازارهای قدیمی و محبوب در جزیره است. این بازار دو طبقه‌ای دسترسی و موقعیت خوبی دارد و در نزدیکی بازار‌های پانیذ، مرکز تجاری و اسکله تفریحی قرار گرفته است. بسیاری از هتل‌های کیش هم فاصله بسیار کمی تا این مرکز خرید دارند. شما تا به حال تجربه بازدید و خرید از بازار زیتون را داشته‌اید؟

منبع
سایت جزیره کیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا