تفریحات کیش

کلبه هور کیش؛ جاذبه‌ای از نبرد دریا و ساحل

کلبه هور کیش، از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین امتیازهای طبیعی گردشگری جزیره است. منطقه‌ای که به واسطه‌ صخره‌های زیبا و اعجاب‌انگیزش، روزانه بازدید کنندگان پرشماری را مهمان ساحل صخره‌ای می‌کند. با ما در این مقاله در سایت جزیره کیش همراه باشید تا با جاذبه‌های این ساحل رویایی و پرهیجان آشنا شوید.

تفریحات کلبه هور کیش

کلبه هور کیش
عکاس: مژگان شیخی

در کنار جاذبه‌های گردشگری بالقوه‌ای که کلبه هور کیش دارد، امکانات رفاهی و تفریحی ویژه‌ای برای گردشگران در نظر گرفته شده است. همین جذابیت‌ها باعث شده تا کلبه هور به عنوان یکی از محبوب‌ترین سواحل کیش معرفی شود.از اعجاب انگیزترین جاذبه‌های این منطقه می‌توان به سیستم تبدیل آب شور به آب شیرین در کلبه هور اشاره کرد که تنها به وسیله پمپاژ طبیعی آب توسط نیروی باد و تبدیل آن به آب شیرین توسط نیروی خورشید صورت می‌گیرد.

علاوه بر این بازدیدکنندگان می‌توانند از تفریحاتی نظیر ماهیگیری و غواصی در آب زلال این ساحل صخره‌‌ای لذت ببرند. وجود غار صخره‌ای ۵ متری در این منطقه هم توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند. علاقه‌مندان با عبور از این غار در زمان مد می‌توانند از لذت قدم زدن در آب زلال دریا بهره ببرند. همچنین امکاناتی نظیر آلاچیق، باربیکیو، نیمکت و نور افکن‌های وسیع فضای مناسبی برای پیک‌نیک کردن خانواده‌ها در این منطقه چشم‌نواز فراهم کرده است. همچنین امکاناتی برای علاقه‌مندان به سوارکاری در این منطقه وجود دارد.

کلبه هور کیش
منبع:‌سایت کجارو

به دنبال کلبه نگردید!

شاید با شنیدن نام کلبه هور و رسیدن به این منطقه، به دنبال کلبه‌ای به نام هور بگردید. اما در این ساحل صخره‌ای خبری از کلبه چوبی برای استراحت نیست! دلیل نامگذاری این منطقه به نام کلبه هور، به تاریخ ساحل برمی‌گردد. در میانه دماغه صخره‌ای ساحل، کلبه‌هایی برای استراحت ماهی‌گیران وجود داشته. به همین دلیل منطقه به این نام مشهور شده‌است. ساحل صخره‌ای کلبه هور کیش از گذشته منطقه‌ای خاص برای ماهیگیری به شمار می‌رفته است و همچنان کاربرد خود را حفظ کرده است.

ماهی‌های هامور، سرخو، سنگسر و انواع صدف‌ها در این منطقه هدف صید ماهیگیران است.  

لنج به گل نشسته مرواریدی در دل شب

لنج به گل نشسته با فاصله ۲۰۰ متر تا ساحل، از جاذبه‌های گردشگری منطقه کلبه هور به شمار می‌رود. این لنج برخلاف کشتی یونانی که نمادی از تجارت جزیره محسوب می‌شود، یادگاری از سادگی و تلاش ماهیگیران جزیره است. هر چند عمر سکونت این لنج در ساحل صخره‌ای کلبه هور به بیش از ۱۰ سال نمی‌رسد با این وجود جلوه خاصی به ساحل بخشیده که با راه‌اندازی سیستم نورپردازی آن طی سال‌های اخیر، همچون مرواریدی در دل شب می‌درخشد.

زمان مناسب بازید از کلبه هور

هر چند منطقه ساحلی کلبه هور در سراسر روز جاذبه‌های زیادی برای گردشگران و مسافران دارد اما به شما پیشنهاد می‌کنیم تماشای غروب آفتاب در این ساحل اعجاب‌انگیز را از دست ندهید. هوای خنک و باد دل‌انگیز این ساحل، در غروب روزهای پاییزی و زمستانی هر بازدید کننده‌ای را مدهوش کرده و خاطره‌ای آرامش‌بخش از این ساحل صخره‌ای زیبا را برای همیشه در ذهن ثبت می‌کند.

برای بازدید از این منطقه محدودیت زمانی وجود ندارد و گردشگران می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته و به طور رایگان از جاذبه‌های این منطقه لذت ببرند. 

هتلها و رستورانهای نزدیک به کلبه هور

 هتل آفتاب شرق و هتل ترنج نزدیک ترین هتل­‌ها به ساحل کلبه هور هستند که می­‌توانید آن‌ها را برای اقامت انتخاب کنید. همچنین رستوران‌های شاندیز صفدری، کلبه درویش، سالود کیش و کافه آناناس از رستوران‌ها و کافه‌های شناخته

.شده در منطقه کلبه هور کیش هستند.

پرسش و پاسخ

  • کلبه هور کیش کجاست؟

جاده جهان، قبل از میدان غروب؛ این آدرس دقیق کلبه هور کیش در غرب جزیره است.

  • بهترین زمان بازدید از کلبه هور چه زمانی است؟

بهتر است زمانی را برای بازدید از کلبه هور انتخاب کنید که تماشای غروب آفتاب در این مکان را از دست ندهید.

  • کلبه هور چه امکاناتی دارد؟

در این قسمت از جزیره، آلاچیق، نیمکت و باربیکیو برای استفاده گردشگران وجود دارد.

سخن پایانی

اگر تا به حال موفق به حضور در ساحل زیبا و صخره‌ای کلبه هور کیش نشده‌اید، به شما توصیه می‌کنیم لذت تماشای موج‌های سه متری دریا در کنار صدای آرامش بخش موج‌ها را از دست ندهید. توضیحات بالا درباره این بخش جذاب از جزیره کیش هر چند توصیف دقیقی از زیبایی‌های این منطقه است با این حال تجربه زنده شما از کلبه هور به مراتب جذاب‌تر خواهد بود.

شما تجربه‌ای از حضور در ساحل صخره‌ای کیش دارید؟

  چه زمانی را برای حضور در این منطقه بکر پیشنهاد می‌کنید؟

نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید.

منبع
سایت جزیره کیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا