تفریحات کیش

سیری در ساحل لاک پشت های کیش

یکی از جذاب‌ترین صحنه‌هایی که می‌توانید در سفرتان به جزیره کیش زیبا ببینید، صحنه سر از تخم درآوردن لاک‌پشت‌‌های آبی در ساحل لاک پشت های کیش است. جزیره کیش به واسطه‌ کرانه‌های ماسه‌ای‌ که از آن‌‌ها بهره می‌برد از گذشته تا امروز، جایگاه زاد و ولد لاک‌پشت‌ها بوده است.

لاک‌پشت‌ها در هر بار تخم‌گذاری حدود ۵۰ تا ۷۰ تخم را زیر شن‌های ساحلی پنهان می‌کند. بعد از سر از تخم درآوردن، بچه لاک‌پشت‌های تازه به دنیا آمده رو به سوی دریا می‌گذارند و بی آنکه کسی تعلیمشان داده باشد، وارد دریا شده شنا می‌کنند و می‌روند.

برای آشنایی بیشتر با این ساحل دیدنی و حیوانات زیبا با ما در سایت جزیره کیش همراه باشید.

معرفی ساحل لاک پشتهای کیش

ساحل لاک پشت های کیش

ساحل لاک پشت های کیش در دو منطقه جنوبی و دماغه غربی جزیره واقع شده است. از اسفند تا مرداد ماه هر سال، دو گونه لاک‌پشت پوزه عقابی و پشت سبز برای تخم‌گذاری به وارد این سواحل می‌شوند.

در طول دوره تخم‌گذاری تا بیرون آمدن بچه لاک‌پشت‌ها از تخم، محیط‌بانان در مرکز مونیتورینگ لاک‌پشت‌های آبی کیش این مهاجرت را زیر نظر دارند و از این گونه جانوری کمیاب مراقبت می‌کنند. بعد از چندین روز، در شب‌های مهتابی جزیره، بچه لاک‌پشت‌ها یکی یکی سر از تخم در می‌آورند و به دریا می‌روند. در این قسمت هم محیط‌بانان مراقب لاک‌پشت‌ها هستند تا در این مسیر شکار نشوند.

اگر برنامه سفرتان را طوری تنظیم کردید که در ماه‌های اول سال مسافر جزیره باشید، حتما سری به ساحل لاک‌پشت‌ها بزنید. پیش از آن با مرکز حفاظت و مونیتورینگ لاک‌پشت‌های دریایی کیش تماس بگیرید و از وقوع این اتفاق زیبای طبیعی خبر بگیرید. دیدن این صحنه‌های طبیعی به خصوص سر از تخم در آوردن لاک‌پشت‌ها بسیار زیباست. 

حمایت جزیره از لاک‌پشت‌های در حال انقراض

ساحل لاک پشت های کیش

متاسفانه و به دلیل مشکلات و آلودگی‌های زیست محیطی، لاک‌پشت‌ها هم در معرض خطر جدی انقراض قرار گرفته‌اند. پیش از این برای لاک‌پشت‌ها عمری ۱۰۰ ساله در نظر می‌گرفتند که امروزه این عمر محدود به دوره‌ای کوتاه شده است.

تورهای ماهیگیری و موتورهای بی‌رحم قایق‌ها و کشتی‌ها خطری جدی برای لاک‌پشت‌ها هستند و زندگی آنها را تهدید می‌کنند. گذشته از این بسیاری از لاک‌پشت‌ها هم مورد شکار قرار می‌گیرند و امنیت زندگی از آنها سلب می‌شود.

محیط‌بانان در ساحل لاک پشت های کیش در تلاشند که با مراقبت و مانیتورینگ دائمی کمکی به افزایش طول عمر این گونه جانوری در حال انقراض کنند.

سوالات متداول

  • ساحل لاک پشت های کیش کجاست؟

ساحل لاک‌پشت در دو ساحل جنوبی و دماغه غربی کیش واقع شده است.

  • زمان تخم‌گذاری لاک‌پشت ها در ساحل لاک پشت های کیش چه زمانی است؟

 اسفند تا مرداد ماه هر سال، دو گونه لاک‌پشت پوزه عقابی و پشت سبز برای تخم‌گذاری وارد ساحل کیش می‌شوند.

  • لاک‌پشت‌ها در هر بار تخم‌گذاری چند تخم می‌گذارند؟

لاک‌پشت‌ها در هر بار تخم‌گذاری حدود ۵۰ تا ۷۰ تخم را زیر شن‌های ساحلی پنهان می‌کنند.

کلام پایانی

 ساحل لاک پشت های کیش، منطقه‌ای حفاظت شده در ساحل جنوبی و دماغه غربی جزیره است. بهترین زمان برای مشاهده زندگی و تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها اسفند تا مرداد ماه هر سال است. برای تماشای تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها می‌توانید در محدوده زمان تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها با مرکز مانیتورینگ و محافظت لاک‌پشت‌های دریایی کیش تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا