تفریحات آبی

اسکی روی آب کیش؛ تفریح آبی جذاب و پرهیجان

اسکی روی آب کیش از تفریحات پرهیجان در جزیره مرجانی محسوب می‌شود. اگر از علاقه‌مندان این رشته ورزشی و تفریحی هستید لازم است پیش از انجام اسکی روی آب اطلاعاتی درباره این رشته کسب کنید. این مقاله از سایت جزیره کیش مرجع کاملی برای کسب اطلاعات شما درباره اسکی روی آب کیش است.

معرفی اسکی روی آب کیش

اسکی روی آب کیش

اسکی روی آب کیش به دو صورت انجام می‌شود. اسکی روی آب با قایق و اسکی روی آب با کابل برقی که به کیبل اسکی نیز معروف است.

در اسکی با قایق شما با طناب به یک قایق موتوری متصل هستید اما در کیبل اسکی شما با کابل به برج‌های تعبیه شده در محل پارک کیبل اسکی وصل می‌شوید که در هر دو روش امنیت شما به طور کامل تامین می‌شود. با این حال هزینه اسکی با قایق بیشتر است.

شما چه از اسکی روی آب با قایق استفاده کنید و چه بخواهید با کابل برقی اسکی کنید، با یک طناب بیست متری به قایق موتوری یا برج متصل می‌شوید که شما را با سرعتی مشخص روی سطح آب می‌کشد. سرعت حرکت شما با توجه به سن، وزن و شرایط خاص خودتان بین ۲۸ تا ۶۲ کیلومتر در ساعت متغیر است. 

برای اسکی روی آب لازم است دستکش مخصوصی به دست‌ کنید و طناب را با دو دستتان به سمت خودتان بکشید و بدنتان را به سمت عقب مایل کنید. در این حالت قسمت جلوی اسکی‌هایی که به پا دارید به سمت بالا قرار دارد و شما به همین راحتی با هیجانی وصف‌ناپذیر روی آب کشیده می‌شوید. تخته‌های اسکی که به پا می‌کنید، تقریبا ابعاد صد و دوازده در بیست و یک سانتی‌متری دارند و وزنشان بین دو تا سه کیلوگرم است. 

مکان‌های اسکی روی آب کیش

اسکی روی آب در دو منطقه جزیره انجام می‌شود. شما برای لذت بردن از این تفریح دریایی دو گزینه دارید. پارک کیبل اسکی و کلوپ ورزشی مارینا دو منطقه ارائه خدمات اسکی روی آب به گردشگران هستند.

اسکی روی آب در پارک کیبل اسکی کیش

پارک کیبل اسکی در ساحل شرقی جزیره کیش و در فاصله کمی از پلاژ آقایان واقع است. در این محل امکان انجام چندین تفریح آبی به شکل‌های متنوع و هزینه‌های متفاوت وجود دارد که اسکی روی آب از ورزش‌های مقرون به صرفه آن محسوب می‌شود. هزینه مناسب و آسان بودن این تفریح باعث اقبال عمومی به سمت آن شده‌است.

در پهنای این پارک آبی ساحلی، پنج برج برای اتصال طناب‌ها یا همان کابل‌های اسکی بنا شده‌است.

کلوپ ورزشی مارینای کیش

این کلوپ ورزشی در واقع همان ساحل هتل مارینا است که در ساحل مرجان بین هتل دیدنی‌ها و حافظیه قرار گرفته‌است. در این کلوپ نیز شرایط برای انواع تفریحات آبی با تجهیزات مدرن و امنیت بالا برای گردشگران فراهم شده‌است.

هزینه اسکی روی آب کیش

برای اسکی روی آب کیش باید مبلغی حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان هزینه کنید. این مبلغ با توجه به زمان باقی ماندن بر سطح آب و انتخاب شما بین قایق یا کیبل تعیین می‌شود. زمان استفاده از این تفریح، بیست دقیقه تا یک ساعت است. اسکی روی آب با قایق نسبت به اسکی با کیبل هزینه بیشتری دارد. برای تامین وسایل مورد نیاز این ورزش که شامل دستکش و طناب و اسکی می‌شود هزینه‌ای بر عهده شما نیست و همه این موارد از طرف مجموعه به طور رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد. چنانچه لباس مناسب به همراه نداشته باشید؛ می‌توانید از فروشگاه‌های تجهیزات و لوازم ورزشی درغرفه‌های ساحلی خرید کنید اما اگر می‌خواهید کمتر هزینه کنید از همراه آوردن لباس فراموش نکنید تا مجبور به خرید و پرداخت مبلغ بیشتری نشوید.

نکات ایمنی اسکی روی آب کیش

اسکی روی آب تفریحی کاملا امن است با این حال بهتر است پیش از انجام این ورزش و تفریح جذاب با دقت به تمام توصیه‌های مربی گوش دهید و در زمان اسکی به آنها عمل کنید. زمان استفاده از خدمات اسکی روی آب تنها تا غروب آفتاب است و به دلیل پایین آمدن امنیت در زمان تاریکی هوا امکان استفاده از رشته وجود ندارد.

سوالات متداول

  • اسکی روی آب کیش به چه صورتی انجام می‌شود؟

اسکی روی آب به دو روش اسکی با قایق و اسکی با کابل برقی یا کیبل اسکی انجام می‌شود.

  • در چه مکان‌هایی از جزیره کیش می‌توانیم اسکی روی آب کنیم؟

کیبل اسکی کیش و کلوپ مارینای کیش دو مکانی است که می‌توانید در آن اسکی روی آب کنید.

  • تا چه زمانی از روز امکان استفاده از اسکی روی آب کیش وجود دارد؟

انجام این تفریح تنها تا غروب آفتاب امکان پذیر است.

نتیجه‌گیری

اسکی روی آب کیش یکی از تفریحات آبی جذاب جزیره به حساب می‌آید. این تفریح به دو روش اسکی روی آب توسط قایق موتوری و اسکی روی آب توسط کابل برقی انجام می‌شود. کیبل اسکی و کلوپ مارینا دو مکانی هستند که در آنها می‌توانید اسکی روی آب را تجربه کنید.

شما تا به حال اسکی روی آب را در جزیره تجربه کرده‌اید؟

خاطرات خودتان از انجام این تفریح هیجان‌انگیز را با ما در میان بگذارید.

منبع
سایت جزیره کیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا