خدمات کیش

آشنایی با سیستم‌های حمل و نقل کیش

یکی از دغدغه‌های مسافران برای تردد در جزیره کیش، استفاده از وسایل حمل و نقل در جزیره است. با این حال انواع وسایل حمل و نقل بسته به وسع و توان مالی مسافران، در دسترس گردشگران قرار دارد. برای آشنایی با شرایط حمل و نقل کیش با این مقاله از سایت جزیره کیش همراه باشید.

مینی بوس؛ وسیله مقرون به صرفه در حمل و نقل کیش

حمل و نقل کیش
منبع: سایت ایرنا

مینی‌ بوس‌ها یکی از وسایل حمل و نقل کیش هستند که برای جا‌به‌جایی مسافران و کیشوندان در جزیره فعالیت دارند. این بخش از سرویس حمل و نقل در حال حاضر دارای دو خط مجزا بوده که خط یک آن شامل ۱۳ ایستگاه و خط ۲ نیز دارای ۴۲ ایستگاه است.

تاکسی وسایل حمل و نقل پرطرفدار در جزیره

حمل و نقل کیش

یکی از اساسی‌ترین وسایل نقلیه عمومی در کیش، تاکسی‌ها هستند که با تعداد بالا در هر نقطه از جزیره برای جا‌به‌جایی مسافران در دسترس هستند. در کیش تاکسی‌های فراوانی با رنگ‌های مختلف فعالیت دارند که مسافران و گردشگران را به هر نقطه از جزیره که تمایل داشته باشند می‌رسانند. معمولا رنگ بیشتر این تاکسی‌ها سفید یا زرد است. معمولا تاکسی‌های زرد رنگ، تاکسی‌های خطی و تاکسی های سفید، تاکسی‌های تلفنی یا دربستی محسوب می‌شوند. اپلیکشن تاکسی Hi Kish برای دسترسی راحت‌تر مسافران به تاکسی‌ها راه‌اندازی شده است.

سازمان تاکسیرانی کیش خودروهای باکیفیتی را در نظر گرفته و در هر نقطه‌ای از جزیره که حضور داشته باشید‌ می‌توانید با یکی از مراکز تاکسیرانی جزیره تماس برقرار کرده و از آنها درخواست تاکسی کنید. در جزیره کیش شرکت‌های تاکسیرانی بسیاری وجود دارند که بنابر موقعیت منطقه‌ای خود به مسافران خدمات ارائه می‌دهند.

به تازگی شماره یکپارچه ۰۷۶۴۴۶۰ برای درخواست تاکسی اعلام شده است.

حمل و نقل مقرون به صرفه با اسنپ

با آغاز فعالیت اسنپ در جزیره کیش، بسیاری از کیشوندان و مسافران این سرویس تاکسی اینترنتی را به عنوان ایده‌آل‌ترین سرویس حمل و نقل انتخاب کرده‌اند. کرایه اسنپ در جزیره تا حدی مقرون به صرفه‌تر از تاکسی‌های عادی است و به همین دلیل نیاز کاربران برای حمل و نقل در جزیره را تا حد زیادی برطرف کرده است. قیمت مناسب و دسترسی فوری و آسان به این سرویس‌، از دلایل مهم در استقبال عمومی نسبت به این وسایط نقلیه است.

به تازگی سرویس اینترنتی تپسی هم به ناوگان حمل و نقل جزیره اضافه شده‌ است. هرچند قیمت این سرویس اینترنتی نسبت به سرویس اسنپ و های کیش گرانتر است.

خودروهای بدون راننده برای حمل و نقل لوکس

حمل و نقل کیش

خیلی‌های به جای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی کیش، ترجیح می‌دهند در طول مدت حضورشان در جزیره از خودروهای اجاره‌ای استفاده کنند.این خودروها بسته به کارکرد و مدل و کیفیت مختلفشان با قیمت‌های مختلفی در اختیار مسافران قرار می‌گیرند.برای اجاره خودروهای بدون راننده همراه داشتن کارت شناسایی معتبر و گواهینامه الزامی است.

سوالات متداول

  • برای حمل و نقل در جزیره کیش از چه وسایل نقلیه‌ای می‌توان استفاده کرد؟

تاکسی‌های شهری، تاکسی‌های اینترنتی، اسنپ، تپسی و مینی‌بوس‌ها وسایل حمل و نقل عمومی در کیش هستند.

  • شماره یکپارچه شرکت تاکسیرانی کیش چیست؟

شماره ۰۷۶۴۴۶۰ به عنوان شماره یکپارچه رزرو تاکسی در کیش اعلام شده است.

  • مینی بوس‌های کیش در چند خط فعالیت دارند؟

این بخش از سرویس حمل و نقل در حال حاضر دارای دو خط مجزا بوده که خط یک آن شامل ۱۳ ایستگاه و خط ۲ نیز دارای ۴۲ ایستگاه است.

نتیجه‌گیری

سیستم حمل و نقل کیش، در انواع مختلف تاکسی‌های شهری و تلفنی، تاکسی‌های اینترنتی، سامانه‌ تاکسی اینترنتی اسنپ و تپسی و مینی‌ بوس در دسترس مسافران و کیشوندان قرار دارند. هم به زودی کار خود را در جزیره کیش آغاز خواهد کرد.با این حال بسیاری از مسافران برای راحتی بیشتر، اجاره ماشین‌های بدون راننده را به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ترجیح می‌دهند. 

منبع
سایت جزیره کیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا