تفریحات غیرآبی

پیست دوچرخه سواری کیش؛ تجربه‌ای دلچسب از سفر به جزیره

پیست دوچرخه سواری کیش احتمالا یکی از به یاد ماندنی‌ترین تجربیات سفر شما به جزیره خواهد بود. لذت رکاب زدن در طبیعت زیبا و هوایی مطبوع و دل‌انگیز. پس اگر قصد سفر به جزیره کیش رویایی و زیبا را دارید، حتما دوچرخه سواری را در پیست جزیره جزء برنامه خود قرار دهید. شما می‌توانید به تمام اطلاعات لازم درباره پیست دوچرخه سواری در این مقاله از سایت جزیره کیش دسترسی داشته باشید.

هفتاد و پنج کیلومتر دوچرخهسواری

پیست دوچرخه سواری کیش
منبع: سایت بدو کیش

پیست دوچرخه سواری کیش یک مسیر اختصاصی ۷۵ کیلومتری است که علاوه بر چرخش دور تا دوری جزیره در بخش‌هایی از محدوده داخلی جزیره هم گذر می‌کند. با این حال شهرداری کیش وعده‌هایی برای گسترش این مسیر در آینده‌ نزدیک داده است. برای عبور از مسیر داخل شهری پیست دوچرخه سواری باید خودتان را به میدان جاسک در محدوده مجموعه ورزشی میرمهنا برسانید و از این مسیر به راهتان ادامه دهید. 

دیدنیهای کیش در مسیر دوچرخه سواری

مسیر دوچرخه سواری کیش فضای مناسبی برای ورزش و استفاده از هوای دل‌انگیز جزیره در اختیارتان می‌گذارد. با این حال آشنایی با دیدنی‌های جزیره در طول مسیر به شما کمک می‌کند تا لذت بیشتری از رکاب زدن در این پیست ببرید.

اسکله تفریحی

با عبور از بخش شرقی پیست، می‌توانید سری هم به اسکله تفریحی بزنید. آقایان هم می‌توانند در این بخش از امکانات پلاژ ویژه آقایان استفاده کنند. در این اسکله علاوه بر وجود شرایط مساعد برای استراحت خانوادگی امکان استفاده کودکان از دوچرخه هم وجود دارد.

با دوچرخه تا کشتی یونانی

پیست دوچرخه سواری کیش
دوچرخه سواری کیش | تفریحات کیش| گشتانو: رزرو تفریحات کیش|گشتانو:گردشگری در کیش

بخش غربی جزیره و پیست دو چرخه سواری کیش جاذبه‌های زیادی برای گردشگری دارد. در این مسیر شما علاوه بر تماشای کشتی یونانی، می‌توانید سری هم به ساحل صخره‌ای کلبه هور بزنید و از تماشای مجسمه فرشته فانوس و ماهیگیران لذت ببرید.

باغ پرندگان و پارکهای طبیعی

باغ پرندگان و پارک‌های طبیعی تحت حفاظت محیط زیست، از جاذبه‌‌های تفریحی در طول مسیر دوچرخه سواری هستند. از جمله این پارک‌های طبیعی می‌توان به پارک دلفین کیش، آکواریوم کیش و پارک نیلوفر اشاره کرد.

سفر به تاریخ کیش با عبور از حریره

شهر باستانی حریره یکی از قدیمی ترین نمونه های جاذبه تاریخی در کیش است که در طی مسیر خود از کنار آن عبور خواهید کرد. حتما از این شهر باستانی دیدن کنید تا بیشتر با شیوه قدیمی زندگی مردمان این منطقه آشنایی پیدا کنید.

خانه مردم شناسی بومیان کیش

یکی از بخش‌های دیدنی کیش خانه مردم شناسی بومیان کیش است. این خانه یکی از خانه‌‌های با اصالت و تاریخی در جنوب ایران است. در مسیر پیست دو چرخه سواری کیش، با عبور از محله عرب‌ها می‌توانید از این خانه تاریخی دیدن کنید.

نکاتی برای دوچرخه سواری در کیش

  • حتما در زمان اجاره دوچرخه شرایط فنی آن را چک کنید تا در طول مسیر گرفتار ایرادات احتمالی آن نشوید.
  • پیش از حرکت شرایط آب و هوایی را بسنجید و در صورت احتمال بارندگی مسیر کوتاه‌تری را برای دوچرخه سواری انتخاب کنید.
  • در طول مسیر از اپلیکیشن‌‌های مسیریاب کمک بگیرید.
  • آب و نتقلات انرژی‌زا همراه خود داشته باشید.
  • از کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی استفاده کنید.

ایستگاههای اجاره دوچرخه

مکان‌های اجاره دوچرخه در کیش در قسمت‌های مختلفی هستند. شما می‌توانید در کنار اسکله تفریحی، بازار مرجان، پرشین گلف، کشتی یونانی، فاز دو صدف، فانوس دریایی کلبه هور و سایر بخش ها دوچرخه اشتراکی اجاره کنید.

سخن پایانی

دوچرخه سواری در پیست کیش، یکی از لذت بخش‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین تفریحات در جزیره است. طی کردن دور جزیره، عبور از اسکله ها و اماکن دیدنی و ورزش در کنار دریای نیلگون خلیج فارس لحظاتی زیبا رقم می‌زند. به شما پیشنهاد می‌کنیم به سادگی از کنار این تفریح دلچسب عبور نکنید.

تجربه شما از دوچرخه سواری در پیست کیش چیست؟

چه فصلی را برای دوچرخه سواری در کیش مناسب می‌دانید؟

تجربه اجاره آنلاین دوچرخه در کیش را دارید؟

نظراتتان را درباره دوچرخه سواری در پیست کیش با ما در میان بگذارید.

منبع
سایت جزیره کیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا