تفریحات غیرآبی

پارک دلفین کیش؛ جاذبه گردشگری جزیره برای همه سنین!

حتما اسم پارک دلفین کیش را شنیده‌اید. یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری جزیره برای تمام رده‌های سنی! این پارک در سال ۱۳۸۴ افتتاح شد و همچنان به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری جزیره به فعالیت خود ادامه می‌‌دهد.

پارک دلفین ۱۰۰ هکتار مساحت دارد و در آن علاوه بر دلفین و پنگوئن، پستاندارانی مثل شیر دریایی، گربه دریایی و گراز دریایی در استخری به گنجایش ۱۸ هزار هکتار نگهداری می‌شوند.

برای آشنایی بیشتر با این پارک جذاب با این مقاله از سایت جزیره کیش همراه باشید.

معرفی پارک دلفین کیش

پارک دلفین کیش

پارک دلفین کیش، اولین پارک دلفین در ایران است. این پارک ۱۰۰ هکتار مساحت دارد و علاوه بر دلفیناریوم، شامل باغ پرندگان، آمفی تئاتر و تونل آکواریوم هم می‌شود. برای بازدید این مجموعه به کمک اتوبوس قطاری ابتدا از باغ پرندگان و سپس از دلفیناریوم بازید می‌کنید. تمام نمایش‌های مجموعه به صورت حرفه‌ای با همراهی مربیان کاربلد اجرا می‌شود. بازدید از مجموعه پارک دلفین از ساعت ۴ عصر آغاز شده و تا ۸ شب ادامه دارد.

دسترسی پارک دلفین  

پارک دلفین کیش در جنوب شرقی جزیره قرار دارد. از ویژگی‌های مثبت این پارک دسترسی ایده‌آل آن به مرکز جزیره است. بنابر‌این با استفاده از تاکسی، مینی‌بوس، خودرو شخصی و حتی دوچرخه به آسانی می‌توانید خودتان را به این مجموعه دوست‌ داشتنی برسانید.  

امکانات پارک دلفین کیش

پارک دلفین کیش

پارک دلفین‌ کیش علاوه بر دلفیناریوم شامل بخش‌های سرگرم کننده‌ای مثل باغ پرندگان و کلاسیک در باغ پرندگان این مجموعه، بیش از ۵۰ گونه مختلف پرنده نگهداری می‌شود. از انواع این پرندگان می‌توان به طوطی ماکائو، توکان، لک‌لک، قو، تنجه، درنا، قرقاول، پلیکان، توراکو و شترمرغ اشاره کرد. حتی در این باغ، حیوانات منحصر به ‌فردی مانند کروکودیل، مار بوآ و لاک‌پشت هم به چشم می‌خورد. 

از دیگر بخش‌های پارک دلفین‌ها می‌توان به کلاسیک‌ شو هم اشاره کرد که در آن برنامه‌های نمایشی مهیج مانند استندآپ کمدی به ‌همراه بازی با نور و موسیقی زنده توسط کمدین‌های ماهر اجرا می‌شود.

نکته جالب اینکه در طول برنامه عکاسان به طور مداوم از شما عکس‌برداری می‌کنند که در پایان در صورت دلخواه بازدید‌ کنندگان آنها را به صورت چاپ شده در اختیارشان بگذارند.

قیمت بلیط پارک دلفین کیش

هزینه بازدید از مجموعه دلفیناریوم ۴۱۴ هزار تومان است. هزینه ورود برای کودکان زیر دو سال، با ارائه کارت شناسایی رایگان و برای کودکان دو تا چهار سال نیم‌ بهاست. برای تهیه بلیط علاوه بر باجه‌های فروش مجموعه می‌توانید از امکان خرید اینترنتی بلیط در سایت‌های گردشگری جزیره هم اقدام کنید. لازم به ذکر است بسیاری از سایت‌های گردشگری اقدام به فروش بلیط پارک دلفین به صورت تخفیف‌دار می‌کنند. 

سوالات متداول:

  • پارک دلفین کیش کجاست؟

این مجموعه در خیابان جهان، جنب پارک نیلوفر واقع شده است.

  • پارک دلفین کیش از چه قسمت‌های تشکیل شده است؟

این پارک از دلفیناریوم، باغ پرندگان، آمفی تئاتر و تونل آکواریوم آب شور تشکیل شده است.

  • قیمت بلیط پارک دلفین کیش چقدر است؟

 هزینه بازدید از مجموعه پارک دلفین ۴۱۴ هزار تومان است. این هزینه برای کودکان زیر دو سال، با ارائه کارت شناسایی رایگان و برای کودکان دو تا چهار سال نیم‌ بهاست.

نتیجه‌گیری:

پارک دلفین کیش از جاذبه‌های گردشگری جزیره است. این پارک به عنوان اولین پارک دلفین ایران در مساحتی حدود ۱۰۰ هکتار احداث شده است. پارک دلفین علاوه بر دلفیناریوم شامل بخش‌هایی مثل باغ پرندگان، آمفی تئاتر و تونل آکواریوم آب شور می‌شود.  بازدید از مجموعه پارک دلفین ۴۱۴ هزار تومان است. این هزینه برای کودکان زیر دو سال، با ارائه کارت شناسایی رایگان و برای کودکان دو تا چهار سال نیم‌ بهاست. شما تجربه‌ای از حضور در پارک دلفین دارید؟ خاطرات خودتان را در بازدید از این مجموعه جذاب و دیدنی با ما در میان بگذارید.

منبع
سایت جزیره کیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا